петък, 5 юни 2009 г.

ЕВРОИЗБОРИ – МОИТЕ ОЧАКВАНИЯ

Евроизборите дойдоха. Нормално е всеки да си зададе въпроса, защо да развали азиатския си неделен рахатлък и да се прояви като европейски гражданин. Как това ще промени личната му съдба, за да го мотивира да гласува?

Та какво се промени за мен с участието на българи в европейските институции?

Не зная дали това има нещо общо, но откакто Меглена Кунева е в Европейската комисия, всички запалки на пазара изискват добре развита мускулатура, за да ги задействаш. Помня, че една от първите й инициативи беше именно ограничаването на риска при този продукт на цивилизацията. Значи все пак някакъв ефект има и еврочленството ни функционира. А иначе заплатата ми продължава да изтича към един от новите енергийни монополисти, който освен да се информирам за сметката си и да я платя, не ми дава други потребителски права. Нищо, ще почакам, друго не ми остава.

Опитвайки се да потърся информация за дейността на 18те ни евродепутати се натъкнах на едни безкрайно дълги доклади, достойни за партиен пленум, заболя ме главата и се отказах да ги резюмирам. Явно още дълго време ще ни трябва да се отърсим от схващането, че плътно изписаният лист хартия придава важност и авторитет. В крайна сметка реших, че за периода на членството ни, европейските институции ме направиха малко по-информирана относно нивото на корупция у нас и без тяхната намеса нямаше да знам за кодовото име Батко например. Ами като се има предвид какви са темповете на развитие в прехода ни към демокрация, това може да се отчете като мащабна крачка. Все пак информацията е голяма част от решаването на всеки проблем.

Разбрах, че вървейки по този път, няма да стигна до убедителни аргументи в полза на гласуването. А пък много ми се иска да съм добра и съвестна европейка. Затова се върнах назад към въпроса за личната полза. Дали изобщо това трябва да бъде въпросът? Не е ли именно преодоляването на егоизма в името на общото благо част от европейската идея?

Да, ще отида да гласувам, без да си задавам повече въпроса защо точно, да търся отговори и аргументи. Защото вярвам, че искам да съм част от тази европейска идея и че тя е бъдещето на България. За мен тя не в еднаквите краставици и домати, в борбата на шкембе-чорбата за съществуване и приноса на Ганкиното хоро в общоевропейския фолклор. За мен тя означава свобода, равнопоставеност и човешко достойнство. Надеждата, че може да има надежда.


6 коментара:

Анонимен каза...

Първи избори са ми- няма как да ги пропусна. Но за разлика от изборите за парламент, тук все още не съм решил за кого да гласувам.

Надежда не ми вдъхва надежда.

Меглена Кунева е подходящ кандидат, но като знам кои са другите хора издигнати от НДСВ ми става направо гнусно.

Бого Шопов съм го засичал в лош човешки образ и не ми вдъхва доверието, което обаче имам към самите Зелени.

Емо Кошлуков много ми падна в очите с участието в популярно предаване и с коалиционните си партньори.

БСП, ДПС, Атака, РЗС, Герб не ми се коментират изобщо.

8 zh Team каза...

Съвършена листа няма, но днес попаднах на един сайт - http://glasovoditel.eu/glasovoditel-evroparlament.html. На него са дадени позициите на различните партии по въпроси, които ще се решават в ЕП. Има и тест, доколко съвпадат с твоите възгледи. Може резултатът да те изненада, но той не те задължава, разбира се. Разгледай го, все пак е ориентир.

БАЛТАЗАР ИВАНОВИЧ каза...

Тоя гласоводител е съшит с бели конци, а условията са безоразно формулирани. Мен лично резултатът не можа да ме изненада - най-много припокриване със седерастията, но по обясними причини няма да гласувам за нея :D :D :D

8 zh Team каза...

Не знам как е съшит, но действително трудно се стига до компактна и ясно поднесена информация за какво точно гласуваме утре. При това в интернет, а представи си голямата част от хората в България, които още не го ползват и тези, които го ползват само за забавление. Те каква информация имат?

БАЛТАЗАР ИВАНОВИЧ каза...

Половината от споменатата част на България ще гласува за увеличение или ненамаление на пенсиите си :((

Евровот е това.

8 zh Team каза...

мда, Пьотеринг специално им обеща от юли 50%